Valencia – itinerariu pentru 72 de ore

Prin luna octombrie a anului trecut am aflat de la niște prieteni că vor să petreacă anul nou în Valencia. Îmi doream de mult timp să vizitez acest oraș al contrastelor arhitecturale, așa că am făcut destul de repede toate aranjamentele pentru a merge acolo câteva zile.

1x1.trans - Valencia - itinerariu pentru 72 de ore

Un weekend prelungit va fi de ajuns pentru a vizita pe îndelete Valencia, noi am avut 3 zile pline la dispoziție. Iată ce am reușit să vizităm:

Orașul Artelor și al Științelor

Acesta este probabil și cel mai celebru obiectiv turistic din Valencia. Ce-i drept și pe mine m-a cucerit acest loc. Noi am petrecut cam o zi întreagă pe acolo și a fost suficient. “Orașul” este împărțit de podul în formă de harpă (L’Assut de L’Or) în două: într-o parte se află clădirea Agora și Oceanograful, iar pe celaltă parte se găsesc: L’ Hemisfèric (Emisfericul), El Museo de las Ciencias Principe Felipe, L’Umbracle și Palacio de las Artes Reina Sofia.

1x1.trans - Valencia - itinerariu pentru 72 de ore

Oceanograful este cel mai mare complex marin din Europa și a fost primul obiectiv pe care l-am văzut. A fost destul de interesantă vizita acolo, deși pe mine nu mă pasionează neapărat acest gen de obiective. Ceea ce m-a impresionat cu adevărat a fost arhitectura futuristă a clădirilor din ansamblu. Locurile mele preferate au fost: gradină/terasa L’Umbracle și zonele de promenadă de lângă Palacio de las Artes Reina Sofia și de langă L’ Hemisfèric.

Biserici și catedrale

Probabil sunt mai multe lăcașuri de cult demne de văzut în Valencia, dar eu am vizitat doar două: Catedral de Santa Maria de Valencia și Iglesia de San Nicolás.

1x1.trans - Valencia - itinerariu pentru 72 de ore

Catedral de Santa Maria este un exemplu excepțional de arhitectură gotică și barocă. Principalul motiv pentru care foarte mulți turiști se înghesuie să viziteze acest loc este probabil cupa de agat care se află în catedrală. Se spune că acest potir ar fi chiar Sfântul Graal (celebrul potir din care a băut Iisus în seara Cinei cea de Taină). Eu nici măcar nu l-am observat, probabil este ascuns foarte bine.

Iglesia de San Nicolás este lăcașul de cult care mi s-a părut cu adevărat aparte. I se mai spune Capela Sixtină a Valencia datorită plafonului pictat, care aduce un pic cu celebra operă de artă a lui Michelangelo de la Vatican. Biserica este destul de veche, datând din secolul al XIII-lea, și a fost construită pe locul unei moschei.

Poduri

La jumătatea secolului trecut, în Valencia au avut loc niște inundații destul de grave. Atunci, râul Turia, care străbătea orașul, a ieșit din matcă și a lăsat orașul sub ape pentru câteva săptămâni. După acest episod nefericit, râul a fost deviat, iar albia acestuia a rămas goală. Toată zona aceea reprezintă acum Grădinile Turia, un parc imens, de aproape 10 km. Această zonă a devenit una dintre atracțiile orasului, iar pe mine m-a cucerit prin multitudinea de poduri care o străbat, 18 la număr! Mi-e greu să aleg un pod preferat, deci voi menționa 2: Puente de las Flores si Puente del Mar.

La mare

Așteptam cu mare nerăbdare ziua rezervată pentru plajele Valenciei, dar planurile mi-au fost date peste cap. A fost prima dată când m-am îmbolnăvit într-un concediu. Frisoane, temperatură, stare de greață. Nici acum nu știu exact ce am avut, tot ce știu este că am zăcut 2 zile în camera de hotel, plus încă vreo 3 după ce m-am întors acasă.

1x1.trans - Valencia - itinerariu pentru 72 de ore

Nu îmi aduc aminte foarte multe despre cele câteva ore petrecute la mare, dar pot să spun cu siguranță ca plajele Valenciei sunt întinse, curate și cu nisip super fin. De-a lungul falezei pline de palmieri, se află o sumedenie de restaurante pescărești. Nu pot să îți spun cât regret că nu am putut să mănânc nimic acolo în acea zi. 🙁

Petrecerea de Revelion

Dacă alegi acest oraș ca destinație pentru sfârșitul de an, atunci pregătește-te pentru una dintre cele mai faine petreceri în aer liber din Europa. Inițial nu știam dacă să mergem într-un restaurant, club sau bar în noaptea cea mare. În cele din urmă ne-am decis să ne oprim mai întâi într-un bar, Birra & Blues, unde nu am avut nevoie de rezervare. Am ajuns acolo pe la ora 8 sau 9, dar am mai găsit o singură masă disponibilă. Sfatul meu este: fie să încerci să mergi într-un local care primește rezervări, fie să ajungi acolo destul de devreme.

1x1.trans - Valencia - itinerariu pentru 72 de ore

După o cină decentă, ne-am îndreptat către Plaza de Ayuntamento, unde se anunța a fi centrul distracției. Alături de noi, era probabil și o bună parte din populația orașului. Atmosfera era una foarte faină, iar focul de artificii a fost unul spectaculos. Însă de abia după aceea a început petrecerea adevarată. Ne-am făcut loc prin mulțimea de oameni pentru a ajunge în fața balconului primăriei. De acolo DJ locali mixau muzică pentru toate gusturile. Ne-am bucurat un pic de fiesta, dar apoi am simțit nevoia să ne întoarcem la căldurică. Barurile nu se închiseseră, așa că am avut noroc din nou și am găsit o masă într-un pub.  🙂

Unde să mănanci?

Ah Spania, ce încântare culinară! Tot orașul este plin de baruri de tapas, taverne și restaurante mai mici sau mai mari. Ca de obicei, în cele mai mici și mai intime vei găsi și cea mai bună mâncare. Localul meu preferat a fost Restaurantul María Mandiles, mâncarea a fost delicioasă iar personalul extrem de prietenos.

1x1.trans - Valencia - itinerariu pentru 72 de ore

Spania este renumită și pentru vinurile sale, așa că trebuie să îți recomand și localul cu cele mai bune vinuri: Bisbe Gastro Taberna. Bonusul? Priveliștea minunată a străzii Carrer de Palau.

Un loc pe care nu trebuie să îl ratezi în Valencia este Mercado Central. Am avut numeroase încercări de a intra în imensa hală (piața se închide la ora 15). În cele din urmă am reușit să petrecem câteva minute înăuntru. Găsești tot ce vrei și ce nu vrei în această piață, dar mie mi-a furat toată atenția cupola de sticlă:

Transport și cazare

În perioada respectivă nu am găsit foarte multe variante de cazare convenabile ca preț pentru un grup de 6 persoane. În cele din urmă am ales Hotel Expo Valencia pentru că era cea mai bună opțiune din punct de vedere al prețului, al confortului și al apropierii de centrul istoric (20 de minute de mers pe jos). Un alt avantaj al acestui hotel este că se află și foarte aproape de aeroport.

1x1.trans - Valencia - itinerariu pentru 72 de ore

A fost nevoie să circulăm și cu transportul în comun pentru a ajunge la Orașul Artelor și Științei sau la plajă. Biletele se pot cumpăra de la niște aparate aflate chiar în stațiile de transport în comun, iar prețul era acceptabil 1-2 EUR/călătorie. Chiar recomand cumpărarea biletelor deoarece noi ne-am intersectat și cu niște controlori. 🙂

Aveam multe planuri pentru acest city-break. Și păstrasem o mulțime de obiective turistice, precum Refugio Antiaereo del Ayuntamiento, Museo Centro Del Carmen, Palacio del Marques de Dos Aguas sau Torres de Serranos, pentru ultima zi. Nu a fost să fie… Așadar, Valencia, îmi doresc să ne revedem curând!

1x1.trans - Valencia - itinerariu pentru 72 de ore 1x1.trans - Valencia - itinerariu pentru 72 de ore 1x1.trans - Valencia - itinerariu pentru 72 de ore 1x1.trans - Valencia - itinerariu pentru 72 de ore 1x1.trans - Valencia - itinerariu pentru 72 de ore 1x1.trans - Valencia - itinerariu pentru 72 de ore 1x1.trans - Valencia - itinerariu pentru 72 de ore 1x1.trans - Valencia - itinerariu pentru 72 de ore 1x1.trans - Valencia - itinerariu pentru 72 de ore 1x1.trans - Valencia - itinerariu pentru 72 de ore 1x1.trans - Valencia - itinerariu pentru 72 de ore 1x1.trans - Valencia - itinerariu pentru 72 de ore 1x1.trans - Valencia - itinerariu pentru 72 de ore 1x1.trans - Valencia - itinerariu pentru 72 de ore 1x1.trans - Valencia - itinerariu pentru 72 de ore 1x1.trans - Valencia - itinerariu pentru 72 de ore