Mallorca – paradisul Insulelor Baleare

Mallorca este una dintre cele mai frumoase insule ale Mediteranei şi cea mai mare dintre Insulele Baleare. Am petrecut acolo câteva zile de neuitat în luna iulie a anului 2023 şi vreau să împărtășesc cu tine câteva informații utile pentru a avea parte de o vacanță perfectă în Mallorca.

Închirerea mașinii

Pentru că voiam să vizităm mai multe locuri în care se ajunge mai ușor cu mașina, am închiriat un Fiat 500C Lounge de la Recordgo după ce am aterizat pe Aeroportul Palma de Mallorca. Recordgo are biroul chiar în aeroport, iar formalitățile au durat foarte puțin. A fost prima dată când am închiriat o mașină decapotabilă, și sincer chiar nu înteleg de ce nu am mai făcut asta până acum. Am putut să filmez și să fac fotografii fără să mai pierd timpul cu deschiderea geamului, sau să fie nevoie încetinim, iar senzația de libertate e de neegalat!
Am plătit aproape 145 de euro pentru 4 zile, cu toate asigurările incluse, a mai trebuit să plătim doar 70 de euro depozit pentru carburant, pe care l-am primit înapoi la câteva zile după ce am returnat mașina. Nu a fost nevoie de card de credit pentru depozit. În ceea ce privește parcările, am o veste bună: aproape peste tot găsești străzi cu parcare gratuită.

Palma de Mallorca

Ne-am cazat în Palma, pentru că de aici puteam ajunge relativ ușor în locurile pe care ne doream să le vizităm. Am găsit un apartament drăguț pe Airbnb, aflat la periferia orașului, aproape de autostradă, a fost perfect pentru noi.

Mi-ar fi plăcut tare mult să avem mai mult timp pentru a descoperi Palma pe îndelete, dar din păcate ajungeam de abia seara înapoi în oraș.

Cu toate astea, am reușit să ne plimbăm un pic prin centrul istoric și să luam pulsul orașului. Nu știu cum e în timpul zilei, dar chiar după lăsarea serii, străzile erau în continuare destul de animate. E o imagine care mi-a rămas destul de bine în minte: când am trecut cu mașina pe o stradă îngustă în apropiere de Basílica de Sant Francesc, am zărit o masă cu vreo 10 persoane și o lumină difuză în apropiere. Veselie mare, multe farfurii și pahare pe masă, dar nici urmă de vreun restaurant. Poate era după colț, ascuns, sau poate oamenii au dorit să ia cina în stradă în acea seară.. Oricare ar fi fost situația, mi s-a părut extrem de interesant momentul!

1x1.trans - Mallorca - paradisul Insulelor Baleare

Nu cred că vei avea dificultăți în a găsi restaurante cu mâncare bună în Palma, dar pot să îți recomand acest local: Can Frasquet Tapas Bar, de pe Carrer d’Orfila. Tot ce am mâncat acolo a fost excelent!

Aveam o lista lungă de obiective turistice din Palma, dar din păcate în afară de Basílica de Sant Francesc, Plaça del Mercat, Catedral-Basílica de Santa María de Mallorca, Bastió de Sant Pere, gradina S’Hort del Rei, strada Pg. del Born, nu am avut timp să vedem și altceva. Am păstrat pentru data viitoare următoarele obiective turistice: Castell de Bellver, Plaça Major, Banys Àrabs, Royal Palace of La Almudaina, Mercat de l’Olivar, Llotja de Palma etc.

Sóller și tramvaiul vintage

Unul dintre cele mai interesante locuri de vizitat din Mallorca este Sóller.
Piața principală din Sóller este dominată de frumoasa biserică Sfântul Bartolomeu care a fost construită în secolul al XIII-lea. La sfârșitul secolului al XVII-lea au fost adăugate elemente ale stilui baroc, iar partea mea preferată, fațada modernistă, a fost creată în secolul al XVIII-lea. Aceasta a fost proiectată de discipolul lui Gaudí, Joan Rubió Bellver.

1x1.trans - Mallorca - paradisul Insulelor Baleare

O experiență de neratat în Soller este călătoria cu tramvaiul  vintage care leagă orașul de satul de pe coastă, Port de Sóller. Tramvaiul Sóller are o istorie bogată care datează de la începutul secolului al XX-lea. A fost inaugurat în 1913 și funcționează de atunci, fiind unul dintre cele mai vechi tramvaie electrice din Spania.
Este deținută de Ferrocarril de Sóller S.A. (FS), aceeași companie care operează linia feroviară de patrimoniu (datează din 1912) care leagă Sóller de capitala, Palma.
Puteți achiziționa bilete la bord (bilet dus 8 EUR) sau poți cumpăra un bilet combinat tren-tramvai (bilet dus-întors de 32 EUR).
Soller e un loc în care merită să petreci o zi întreaga:

– mergi în Plaça Constitució, piața principală, este un loc animat, perfect pentru a vedea faimosul tramvai/tren Sóller;

– încearcă o înghețată artizanală: Sóller este locul perfect pentru iubitorii de înghețată. Trebuie neapărat să încerci aroma de portocale!

1x1.trans - Mallorca - paradisul Insulelor Baleare

– Sóller are trei muzee care merită vizitate: Muzeul de Științe ale Naturii, Galeria de artă Can Prunera și Muzeul Casal de Cultura;

– viziteaza Grădina Botanică din Sóller;

există câteva magazine minunate de suveniruri și delicatese în Sóller. Cele mai bune alegeri: portocalele din Sóller și in general produsele pe bază de citrice, deoarece regiunea este renumită pentru aceste fructe;

– mănâncă la unul dintre restaurantele tradiționale din Sóller, cele mai multe folosesc preparate gătite cu ingrediente din surse locale;

1x1.trans - Mallorca - paradisul Insulelor Baleare

– vizitează livezile de portocali și lămâi de la ferma Ecovinyassa (deschisă doar trei zile pe săptămână, închisă în weekend);

– petrece câteva ore în Port de Sóller, un sat de pescari din apropiere, absolut fermecător cu un golf în formă de potcoavă, plaje cu nisip și o promenadă plină de restaurante și baruri.

Valldemossa

Valldemossa este unul dintre cele mai pitorești sate ale  insulei Mallorca. A fost dragoste la prima vedere pentru mine!
Valldemossa este ca un muzeu în aer liber. Am ajuns destul de devreme acolo, aşa că ne-am putut bucura de o plimbare liniştită pe străzile înguste cu case tradiționale din piatră, decorate cu ghivece cu flori colorate. Magazinele locale îmbie vizitatorii cu produse interesante, iar restaurantele şi cafenelele de acolo îi aşteaptă cu o atmosferă relaxantă.

1x1.trans - Mallorca - paradisul Insulelor Baleare

Cel mai cunoscut produs de patiserie local este numit “coca de patata”, și este făcut din cartofi. A fost extrem de de fin, moale și ușor, dar nu foarte dulce, mi-a plăcut tare mult!

Valldemossa este, de asemenea, locul de naștere al Sfintei Catalina Thomas. Aproape fiecare casă din sat are o placă cu o rugăciune adresată acesteia, iar casa natală a sfintei din Carrer Rectoria nr. 5 a fost transformată într-un altar.

Valldemossa este genul acela de loc în care localnicii așteaptă cu răbdare să faci o fotografie în fața casei lor și te vor saluta voioşi după aceea.
Există diverse atracții și locuri de interes de vizitat în Valldemossa: Mănăstirea Cartuziană, fosta reşedință regalā şi locul unde Chopin a locuit o perioadă, Muzeul Real Cartuja, Biserica Sfântul Bartolomeu, Grădinile Mănăstirii Miramar sau Centrul Cultural Costa Nord, fondat de celebrul actor Michael Douglas.

Fornalutx

Fornalutx este adesea menționat ca unul dintre cele mai frumoase sate din Mallorca. Cu toate acestea, este mai puțin aglomerat decât Sóller, Valldemossa sau Deià, făcându-l locul perfect pentru a te relaxa.

Fornalutx a reușit să-și păstreze arhitectura și caracterul tradițional de-a lungul anilor.

Deià

Deià este un alt sat idilic situat în Munții Tramuntana, Mallorca.

Deși destul de aglomerat, în Deià am gasit o atmosferă foarte relaxată și autentică. Cu siguranță nu mă așteptam la o vizită atât de liniștită și senină.

1x1.trans - Mallorca - paradisul Insulelor Baleare

Scena culinară din sat este adesea lăudată, fiind un loc de interes pentru pasionații de gastronomie, cel mai cunoscut restaurant fiind El Olivo, fiind nevoie de o rezervare cu luni de zile în avans!

În timp ce Deià își păstrează farmecul autentic, oferă, de asemenea, unități de cazare de lux și stațiuni exclusiviste, care se adresează călătorilor amatori de experiențe de lux, mai retrase.

Se pare ca acest loc este un magnet pentru celebrități! Andrew Lloyd-Webber, Robbie Williams, Gwyneth Paltrow, Michael Douglas, Catherine Zeta-Jones și alte nume mari au fost în vacanță aici de-a lungul anilor.

Cele mai frumoase plaje din Mallorca

Nu mă așteptam să fiu atât de impresionată de plajele cu apă turcoaz din Mallorca. Mulți aleg Grecia, Turcia sau Bulgaria pentru vacanțele de vară, dar Mallorca și alte insule din Mediterana nu ar trebui ignorate! Cala Santanyi, Es Trenc, Cala Llombards, Portals Vells, Cala Agulla, Playa de Canyamel, Cala Pi Beach, Cala Major, Cala s’Alumnia, Calo des Moro, sunt doar câteva dintre cele mai frumoase plaje ale insulei.

1x1.trans - Mallorca - paradisul Insulelor Baleare

Preferata mea a fost Cala Llombards. Această plajă este situată pe coasta de sud-est a insulei și este renumită pentru decorul pitoresc, apa cristalină, nisipul alb și fin, stâncile dramatice și există, de asemenea, un chiringuito grozav pe plajă.

Cala Deià este un golf pe coasta de nord-est a insulei Mallorca, aproape de minunatul oraș de munte Deià. Cala Deià este unul dintre cele mai aglomerate locuri de pe insulă în timpul zilei datorită apei sale cristaline și a stâncilor spectaculoase din jur. Nu există o plajă în sine acolo, ci multe stânci destul de mari. Deci dacă nu petreci foarte mult timp în apă, acest loc nu o să te încânte prea mult.

Ca’n Lluc și Ca’s Patró March sunt cele două terase-restaurant din Cala Deià unde poți savura fructe de mare proaspete. Nu am avut o rezervare, dar am ajuns la Ca’s Patró cu 1 oră înainte de închidere și, deși erau cel puțin 3 mese cu view disponibile, ni s-a oferit o masă aproape de bar și de coridor. Personalului nu părea să îi pese dacă rămânem sau nu, așa că am decis să luăm cina în altă parte. Poate dacă am fi avut o rezervare, atitudinea lor ar fi fost alta. Sau poate că nu… Din păcate, aceasta nu era prima dată când observam o astfel de atitudine într-un loc foarte popular din Mallorca.

1x1.trans - Mallorca - paradisul Insulelor Baleare

Platja de Santanyí este o altă plajă superbă din Mallorca. Aceasta este o plajă de nisip, curată, situată în interiorul unui golf stâncos, cu apă puțin adâncă, limpede, de un albastru superb, perfectă pentru familii. Există mai multe hoteluri, marketuri și restaurante în imediata vecinătate, ceea ce face ca aceasta să fie una dintre cele mai bune plaje din zonă.

Port de Sóller- am petrecut o după-amiază minunată în acest frumos oraș de coastă din Mallorca. Mi-a plăcut tare mult plaja de acolo. Ceva interesant, ce nu am mai observat până acum în alte locuri în afară de Mallorca: umbrelele de plajă aveau mini-seifuri pentru obiectele tale de valoare. Foarte utile!

Dacă ajungi acolo, recomand o excursie cu barca de-a lungul coastei, sigur o să fie o experiență faină! O altă opțiune ar fi închirierea unui caiac (20 EUR/oră), mie mi-a plăcut foarte mult aceasta variantă.

Gastronomia locală

Bucătăria din Mallorca este influențată de locația sa mediteraneană, cu accent pe fructe de mare proaspete, ulei de măsline, legume, produse de patiserie, carne și ingrediente din surse locale. Am mâncat bine cam peste tot in Mallorca, deci cred că ar fi greu să dai greș cu mâncarea acolo.

Ce alte locuri din Mallorca merita vizitate?

Poți vizita muzeul Rafa Nadal din Manacor, locul în care s-a născut celebrul tenismen.

Pestera Cuevas del Drach este o experiență de top din Mallorca. Această peșteră se află în partea estică a insulei Mallorca și a fost deschisă publicului în 1935.

Sa Calobra – drumul de munte către Sa Calobra este unul spectaculos, cu multe serpentine și cu peisaje de vis.

Cap de Formentor este cel mai nordic punct al insulei, și una dintre cele mai spectaculoase zone de coastă.

Cel mai înalt vârf de pe insula este Puig Major, care atinge o înălțime de 1.445 de metri și este una dintre cele mai populare destinații pentru pasionații de drumeții.

Mallorca este una dintre destinațiile în care chiar aș vrea să revin. Cele câteva zile petrecute acolo nu au fost suficiente pentru a descoperi tot ce are de oferit această insulă. Așă ca o să spun doar atât: pe curând, Mallorca!

1x1.trans - Mallorca - paradisul Insulelor Baleare 1x1.trans - Mallorca - paradisul Insulelor Baleare 1x1.trans - Mallorca - paradisul Insulelor Baleare 1x1.trans - Mallorca - paradisul Insulelor Baleare 1x1.trans - Mallorca - paradisul Insulelor Baleare 1x1.trans - Mallorca - paradisul Insulelor Baleare 1x1.trans - Mallorca - paradisul Insulelor Baleare 1x1.trans - Mallorca - paradisul Insulelor Baleare 1x1.trans - Mallorca - paradisul Insulelor Baleare 1x1.trans - Mallorca - paradisul Insulelor Baleare