Tenerife – căldură, ospitalitate și relaxare

Tenerife este printre cele mai populare destinații turistice din Europa, și pe bună dreptate! Această insulă oferă un mix perfect de plaje spectaculoase și munți impresionanți, locuri pentru distracție și oaze de liniște. Te invit să găsești mai jos recomandările mele pentru o vacanță de neuitat în Tenerife.

Opțiuni de cazare în Tenerife

Datorită proximității de aeroportul Reina Sofia (15 km) și a autostrăzilor excelente din zonă, am ales o cazare în Los Cristianos. A fost perfect pentru noi. Am fost cazați în complexul The Heights, într-un apartament curat, cu două dormitoare. Prețul pe noapte a fost aproximativ 93 EUR, accesul la piscina încălzită a complexului fiind inclus.

În Los Cristianos sunt o mulțime de restaurante, magazine, o promenada întinsă, o plajă cu nisip, plus că are conexiuni cu cele mai importante zone turistice de pe insulă.

1x1.trans - Tenerife - căldură, ospitalitate și relaxare

Alte localități ok pentru cazare sunt: Playa del Duque (high-end), Playa de las Americas (viață de noapte), Santa Cruz de Tenerife (modern), Los Gigantes (localitate liniștită).

Cum te deplasezi în Tenerife?

Dacă mergi în Tenerife și nu ai de gând să petreci tot sejurul în aceeași localitate, cel mai bine ar fi să închiriezi o mașină.

Recomand firma Top Car, au birou chiar în aeroportul Reina Sofia. Am plătit în jur de 150 euro/6 zile, cu asigurare full cover inclusă în preț.

1x1.trans - Tenerife - căldură, ospitalitate și relaxare

Am mers și cu taxiul de câteva ori, nu mai țin minte prețurile, dar știu că a fost extrem de convenabil să luăm taxiul din Los Cristianos până în Playa de Las Americas și înapoi.

Masca

Masca este fără doar și poate cel mai pitoresc sat din Tenerife. Această localitate este situată la altitudinea de 750 m deasupră nivelului mării și are mai puțin de 100 de locuitori. Imaginează-ți să te poți bucura în fiecare zi de priveliștea aceasta:

1x1.trans - Tenerife - căldură, ospitalitate și relaxare

Dacă ajungi în Masca, recomand o scurtă oprire la terasa din centrul satului (nu mai știu cum se numea, dar era chiar lângă piața centrală). Sucul de cactus pe care l-am băut acolo a fost delicios și răcoritor, mai ales că ne puteam bucura de minunația aceasta de priveliște de acolo:

Apropo de cactuși, vei întălni aceste plante la tot pasul pe insulă pentru că le priește de minune clima subtropicală de aici. Noi am fost în Tenerife în luna iunie și am văzut o mulțime de cactuși înfloriți. Superbi!

Pentru cel mai celebru punct de belvedere din Masca, mergi pe C. Lomo del Medio, 38489.

Siam Park

Deși nu sunt mare fan al parcurilor acvatice, Siam Park este de neratat. Acesta este printre cele mai renumite parcuri acvatice din lume, și în plus, este deschis pe toată durata anului. Am înțeles că cele 25 de clădiri ale parcului reprezintă cea mai mare colecție de clădiri cu tematică thailandeză din afara Thailandei.

Parcul este deschis între orele 09 și 18, și ca în orice locație populară, e bine să ajungi un pic înainte de ora deschiderii pentru a fi sigur că prinzi un loc pe șezlong, sau ca să nu stai la cozi la vestiare.

1x1.trans - Tenerife - căldură, ospitalitate și relaxare

Mâncarea nu mi s-a părut extraordinară, dar până la urmă nici nu aveam cine știe ce așteptări.

În ceea ce privește biletele, ar fi o idee bună să îți cumperi fast track. Tot vei sta la ceva cozi pentru că foarte multă lume alege varianta aceasta, dar măcar cozile vor fi mai mici. 🙂

Vulcanul Teide

Teide este a treia cea mai înaltă (calculând de la bază) și voluminoasă structură vulcanică din lume după Mauna Loa și Mauna Kea din Hawaii.

Este cel mai înalt vârf din Insulele Canare și teritoriile Spaniei (3718 m), iar cel mai ușor mod de a ajunge în vârf este cu telecabina.

1x1.trans - Tenerife - căldură, ospitalitate și relaxare

Data viitoare când mai merg în Tenerife îmi doresc tare mult să văd un apus de pe vârf sau să merg într-o excursie nocturnă, am auzit că ambele experiențe sunt de vis!

Parque Rural de Anaga

Parque Rural de Anaga a fost unul dintre cele mai interesante locuri pe care le-am vizitat în Tenerife. De când ajunsesem pe insulă văzusem numai zone aride, așa că nu mi-a venit să cred cât de diferit era totul în acest parc natural: ceață, frig, vegetație abundentă. Era ca și cum intrasem într-o altă lume, una magică!

1x1.trans - Tenerife - căldură, ospitalitate și relaxare

În cazul în care nu vei fi cu capul în nori (la propriu), vei avea ocazia să vezi niște priveliști minunate de acolo. Plus că sunt numeroase trasee care duc către alte zone de pe insulă. La un moment dat, mergând pe unul dintre trasee, aveam impresia că sunt într-un film de groază. Niciodată nu am auzit copacii trosnind așa cum trosneau cei de acolo…

Garachico

Garachico a fost primul loc pe care l-am vizitat după ce am ajuns în Tenerife. M-a cucerit instant!

1x1.trans - Tenerife - căldură, ospitalitate și relaxare

Acest oraș are o istorie absolut fascinantă: în trecut a fost cel mai important port din Tenerife și locul în care trăiau cei mai bogați oameni de pe insulă.

Din nefericire toate acestea s-au schimbat după ce vulcanul Montaña Negra a erupt și a distrus orașul.

Cu toate acestea, Garachico a renăscut din propria-i cenușă, iar în zilele noastre este una dintre destinațiile preferate ale turiștilor care vin în Tenerife. Chiar dacă nu mai are importanța economică de altă dată, Garachico o să te cucerească sigur prin clădirile cochete, străduțele liniștite și restaurantele cu specific pescăresc.

1x1.trans - Tenerife - căldură, ospitalitate și relaxare

Cea mai interesantă atracție din Garachico este reprezentată de piscinele naturale. Lava care s-a scurs în urmă erupției vulcanului Montaña Negra a ajuns până la port și a contribuit la formarea acestor piscine. Atenție însă, valurile pot pătrunde cu putere în unele piscine și chiar și pe poteci, deci grijă mare (mai ales la papuci!) căci pereții stâncoși ai piscinelor sunt destul de alunecoși. Dar altfel, este un loc extrem de fain!

Los Gigantes

În Los Gigantes am petrecut una dintre cele mai frumoase zile din această excursie. Ce a făcut această zi una specială? Oamenii deosebiți pe care i-am întâlnit acolo.

1x1.trans - Tenerife - căldură, ospitalitate și relaxare

După ce ne-am relaxat câteva ore pe plaja superbă cu nisip negru, Los Guios, căutam un loc unde să mâncăm de prânz. Când am trecut pe lângă micuța terasă a restaurantului Tas-k, ne-a atras imediat atenția un domn care cânta la chitară, stând la una dintre mese. Nu părea din echipa localului, fapt care ne-a făcut un pic curioși. Ne-am uitat pe meniu, preparatele păreau interesante, așa că ne-am așezat la o masă.

Două ore mai târziu, după multă muzica live, mâncare buna și băutură, ne împrietenisem cu toată lumea de la mese, spanioli, austrieci, englezi, francezi, dar și cu misteriosul cântăreț, Evelio. Am aflat că fusese cântăreț de profesie, iar acum se bucura de pensie împreună cu simpatică lui soție, și în plus, încă voia să îi bucure pe oameni cu vocea și muzica lui.

Seara s-a încheiat cu o călătorie cu barca lui Evelio, unde toată lumea de la terasă a fost invitată, gratis!! Pare de necrezut, și noi eram sceptici cumva, dar am înțeles mai târziu că așa sunt oamenii de acolo, super prietenoși și dornici să ofere experiențe de neuitat celor care le vizitează frumoasa insulă. Cu siguranță o zi pe care nu o voi uita niciodată! 🙂

1x1.trans - Tenerife - căldură, ospitalitate și relaxare

Recomandări pentru Los Gigantes: închiriază un kayak de la Nautilo și mergi aproape de stâncile “gigante” care se pot vedea; încearcă înghețată de la gellateria aflată la intersecția dintre Calle Los Guios și Calle Poblado Marinero (aromele de fructul pasiunii și mandarine au fost divine!); mergi într-o excursie cu barca în larg unde ai șanse să zărești delfini și balene; relaxează-te într-una dintre piscinele naturale din zonă.

Cele mai frumoase plaje din Tenerife

Playa del Duque – cea mai frumoasă promenadă

Garachico – pentru piscinele naturale

Playa de la Las Teresitas – una dintre cele mai mari plaje de pe insulă

Playa de Benijo – pentru priveliști spectaculoase

Playa de Las Americas – una dintre cele mai populare plaje

Los Guios – o plaja mica, cu nisip negru

Playa de Los Cristianos – multe restaurante excelente in zonă

1x1.trans - Tenerife - căldură, ospitalitate și relaxare

Siam Park – nu are o plajă naturală, dar merită menționat

Unde am mâncat cel mai bine?

Los Cristianos

Palmera Coffee Brunch Tenerife Sur – mic dejun/brunch variat și gustos.

1x1.trans - Tenerife - căldură, ospitalitate și relaxare

El Cine – fructe și pește de mare, rețete simple și delicioase, la niște prețuri extrem de avantajoase. Orice ai comanda, trebuie mâncat neapărat cu mult sos mojo verde sau mojo rojo.

Eco Eco Brunch & Café – mic dejun sofisticat și sănatos, cu porții imense!

Taurus Argentine Steak House & Italian Cuisine – fripturile de vită au fost extraordinare, iar aperitivele nu sunt deloc de neglijat! Bonus: priveliștea care se vede de pe terasă, la apus, e minunată!

Los Gigantes

Tas-k – tapasuri excelente

Garachico

El Caletón Restaurante Chill Out – tapasurile au fost foarte bune, iar priveliștea a fost de vis!

Nu mă așteptam să fiu cucerită atât de repede de această insulă. Priveliști care îți taie răsuflarea, plaje unice, cei mai prietenoși oameni, prețuri decente, activități recreative pentru toate gusturile și vârstele, o vreme perfectă tot timpul anului, plus mâncarea delicioasă. Pentru mine a fost o combinație de succes!

1x1.trans - Tenerife - căldură, ospitalitate și relaxare

1x1.trans - Tenerife - căldură, ospitalitate și relaxare1x1.trans - Tenerife - căldură, ospitalitate și relaxare1x1.trans - Tenerife - căldură, ospitalitate și relaxare1x1.trans - Tenerife - căldură, ospitalitate și relaxare1x1.trans - Tenerife - căldură, ospitalitate și relaxare1x1.trans - Tenerife - căldură, ospitalitate și relaxare