Destinație de călătorie – Luxemburg

Luxemburg este una dintre țările cele mai mici din Europa și din păcate, este de cele mai multe ori trecută cu vederea în timpul planificării unei călătorii pe “bătrânul continent”. Însă, odată ajuns acolo, îți vei da seama că este de fapt unul dintre cele mai fermecătoare locuri din Europa.

1x1.trans - Destinație de călătorie - Luxemburg

În timpul drumului de întoarcere din Romania spre UK, pe timp de pandemie, ne-am hotărât cam de pe o zi pe alta unde ne oprim. Așa am decis să înnoptăm și în Luxemburg, căci mai aveam o zi liberă până când trebuia să ajungem în Franța.

Am ajuns la hotel pe înserate, așa că am avut timp și energie doar cât să mai ieșim să mâncăm. Ne-am cazat la hotelul Park Inn by Radisson. Condițiile de acolo au fost foarte ok, doar că hotelul era destul de aproape de gară. Ca în orice alt oraș, zona din apropierea gării nu este cea mai “prietenoasă”. Chiar și așa, citisem că Luxemburg este un oraș extrem de sigur, deci am încercat să nu îmi fac prea multe griji în privința aceasta.

A doua zi ne-am trezit destul de devreme pentru a avea suficient timp să explorăm orașul. O zi nu este suficientă pentru a putea vedea tot ce are Luxemburg de oferit. Nu am avut timp să vizitam niciun muzeu, dar am preferat în schimb să luam străzile orașului la pas.

Palatul Ducal

Palatul Ducelui de Luxemburg (Palais Grand-Ducal) este considerat a fi cel mai important palat din această țară, aici trăind familia conducătoare a Marelui Ducat de Luxemburg.

Cea mai veche porțiune a Palatul Ducal din Luxembourg a fost construită în 1572. Aripa sa estică este un pic mai nouă, fiind construită în 1741 și renovată ulterior. Lângă palat se găsește Camera Deputaților, o altă clădire extrem de frumoasă.

De-a lungul timpului, clădirea actualului palat a fost: Primărie, Prefectura și mai apoi Guvern, iar din anul 1890 a fost transformat în Palat.

Turiștii pot să și viziteze clădire palatului, porțile acestuia fiind deschise de la sfârşitul lunii iulie până la începutul lunii septembrie.

1x1.trans - Destinație de călătorie - Luxemburg

Pentru cel mai frumos punct de belvedere asupra orașului, recomand ”balconul Europei”. Vei avea parte de o vedere excelentă asupra Palatului Ducal, dar și a zonei de case de pe malul râului Alzette.

Catedrala Notre Dame, aflată chiar în centrul istoric, este una dintre atracțiile majore ale orașului. Arhitectura catedralei combină stilul gotic din secolul al XVII-lea cu elemente renascentiste adăugate în urma restaurărilor.1x1.trans - Destinație de călătorie - LuxemburgUn alt aspect care mi-a plăcut aici: în Luxemburg te poți ințelege foarte ușor cu localnicii. Aceștia vorbesc una sau mai multe dintre următoarele limbi: engleza, franceza și germana. Desigur, localnicii vorbesc și luxemburgheza, care este un idiom germanic, fiind forma scrisă a graiului francon moselan a germanei.1x1.trans - Destinație de călătorie - Luxemburg

Mi-a plăcut enorm de mult să mă pierd pe străduțele întortochiate din Luxemburg. Aerul medieval, viaductele, podurile spectaculoase, parcurile, buticurile cochete și restaurantele elegante au făcut ca scurta noastră oprire în Luxemburg sa fie una de neuitat! Mă gândesc chiar sa revin la un moment dat în această țărișoară, am înțeles că zona rurală este deosebită, cu o bogată tradiție viticola și peisaje naturale care te lasă fără cuvinte!
1x1.trans - Destinație de călătorie - Luxemburg 1x1.trans - Destinație de călătorie - Luxemburg 1x1.trans - Destinație de călătorie - Luxemburg1x1.trans - Destinație de călătorie - Luxemburg1x1.trans - Destinație de călătorie - Luxemburg