Călătoriile anului 2017

Parcă mai ieri povesteam despre retrospectiva în materie de călătorii a anului 2016 şi mă gândeam că 2017 se anunţa un an cu semne de întrebare, din multe puncte de vedere, inclusiv în materie de călătorii. Timpul a trecut, lucrurile s-au aşezat, iar călătoriile anului 2017 au fost unele dintre cele mai frumoase din viaţa mea. Din acest motiv, sper ca anul 2018 să îmi aducă tot atât de multe zâmbete. 🙂

Cambridge

Acum aproape un an începeam o nouă viaţă în Cambridge, orăşelul acela unde se află celebra universitate de care se leagă numele unor oameni la fel de celebri: Charles Darwin, Stephen Hawking, Robert Frost, Isaac Newton. Să ai ocazia să calci la propriu pe urmele lor, în fiecare zi, este un sentiment unic. Recunosc, încă nu m-am plictisit de clădirile încărcate de istorie ale oraşului şi cu fiecare ocazie pe care o am, revăd cu plăcere colegiile preferate de aici.

1x1.trans - Călătoriile anului 2017

Nu regret o clipă că m-am mutat în Marea Britanie, mai ales pentru că am reuşit să vizitez o mulţime de locuri de aici şi chiar din Europa. Din Londra poţi ajunge atât de uşor în o grămadă de destinaţii, fie cu maşina sau cu avionul. Singurul meu regret din anul 2017 ar fi că nu am reuşit să fac niciun traseu în Romania, dar în 2018 sper că acest lucru nu se va mai repeta.

În aproape un an, am reuşit să vizitez multe destinaţii britanice şi europene, în care până nu demult doar visam să ajung. O să încerc să le enumăr într-o oarecare ordine cronologică:

Ely

Ely este un oraş aflat la doar 15 minute depărtare de Cambridge, dacă alegi varianta călătoriei cu trenul. Obiectivul principal al oraşului este Catedrala Ely, care poate fi observată de la mile depărtare. Primele lucrări de construcţie ale clădirii au început acum mai mult de 1000 de ani!

Norwich

O zi în Norwich a fost suficientă încât să îmi doresc să revin în acest oraş din estul Angliei. Norwich se mândreşte cu o catedrală, un castel, un centru istoric cochet şi foarte multe magazine. Catedrala este una impresionantă, turla acesteia fiind a doua cea mai înaltă din Anglia. Norwich este un oraş studenţesc, deci atmosfera este destul de asemănătoare cu cea din Cambridge. Per total, a fost o zi reuşită! 🙂

Peştera lui Thor şi Peak District

Nici nu se terminase bine iarna, că mi s-a şi făcut dor de natură. Cel mai apropiat parc natural este Peak District aşa că nu a durat mult până am planificat o călătorie acolo. La Thor’s Cave am vrut să merg pentru că mi s-a parut extrem de interesant numele peşterii şi speram să văd acolo măcar un desen rupestru cu ciocanul lui Thor.. 😀 Nu a fost sa fie, dar chiar şi aşa, peştera este spectaculoasă. Din păcate vremea a dat peste cap micul traseu pe care îl planificasem în Peak District, iar în final am ajuns doar în Winnats Pass, un fel de Transfăgărăşan în miniatură. 🙂

1x1.trans - Călătoriile anului 2017 1x1.trans - Călătoriile anului 2017

Nottingham

În Nottingham am petrecut jumătate de zi, la întoarcerea din Peak District. Din păcate vremea proastă ne-a urmărit şi acolo, aşa că ne-am rezumat la o plimbare prin centrul oraşului. Ce mi-a plăcut cel mai mult? Piaţa centrală a oraşului (Old Market Square). Nottingham este oraşul unde a luat naştere legenda lui Robin Hood şi tot aici, ibuprofenul a fost descoperit. Cred eu că Nottingham are multe de oferit, aşa că aş vrea să revin aici la un moment dat, să descopăr oaşul mai pe îndelete.

Stonehenge

Declarat la un moment dat una dintre minunile lumii, Stonehenge rămâne cel mai renumit monument preistoric din Europa. Nimeni nu ştie cu exactitate când şi cu ce scop a fost construit, dar este unul dintre acele locuri pe care trebuie să le vezi măcar o dată în viaţă. Am povestit aici, mai pe larg, cum a fost experienţa Stonehenge pentru mine. 🙂

Bath

În afară de Ely, care se află mult prea aproape de Cambridge, Bath este singurul oraş din Marea Britanie pe care l-am vizitat deja de două ori în anul 2017. Este o destinaţie turistică numai bună pentru o escapadă de weekend. Nu exclud o altă vizită în viitor, motivele le găseşti în acest articol.

Saffron Walden şi Audley End House and Gardens

În liniştitul oraş Saffron Walden nu prea sunt multe locuri de vizitat, în afară de St Marys Church şi Bridge End Gardens. Ceva cu adevărat special este domeniul Audley End, aflat la marginea oraşului. Audley End unul dintre cele mai spectaculoase locuri înscrise în patrimoniul britanic. Un loc perfect pentru picnicuri, plimbări lungi sau o baie de soare în timpul verii.

Hunstanton

În weekend-ul premergător zilei 1 mai 2017, ne-am gândit să mergem la mare. Bineînţeles, plajele de aici nu se compară nici măcar cu cele din România, iar Marea Nordului era destul de retrasă, dar am ales o plajă care măcar la capitolul roci excela. 🙂 Iar o portie de fish’ n ‘chips la malul mării e oricând binevenită.

Portugalia

Prima întâlnire cu zilele de vară a fost în Portugalia. Pe o vreme perfectă, am petrecut cateva zile de neuitat în Lisabona, Sintra şi Cabo da Roca. Destinaţia mea preferată a fost oraşul Sintra, cu ale sale nenumărate palate şi castele. Quinta Da Regaleira, desprins din legende cu cavaleri templieri şi masonerie, este bijuteria arhitecturală a Sintrei şi locul în care m-aş întoarce oricând, dacă s-ar ivi ocazia.

Snowdonia

Din păcate în anul 2017 am facut un singur traseu montan. De care sunt foarte mandră, de altfel! Snowdonia, al cărui nume pare desprins dintr-o poveste, este una dintre cele mai frumoase zone montane din Marea Britanie. Intr-o zi cu o vreme aproape perfectă, am reuşit să ajungem pe cel mai înalt vârf din Țara Galilor: Snowdon (1085 m). Peisajele au fost de vis, doar că sus, pe vârf, mi s-a parut totul mult prea comercial. Nu ar fi trebuit să fiu surprinsă de acest aspect, ţinând cont că există şi un trenuleţ care îi poate aduce în vârful muntelui pe cei care nu pot sau nu vor să parcurgă traseul pe jos.

Franţa

Mini-concediul din Franţa a fost una dintre călătoriile preferate ale anului care tocmai s-a încheiat. De mult timp visam să ajung la Mont Saint Michel şi pe Valea Loarei, iar acum am avut în sfârşit ocazia să îmi îndeplinesc aceste dorinţe. Faptul că am reuşit să revăd şi Parisul a fost doar cireaşa de pe tort. 🙂

Oxford

Toată lumea vorbeşte despre rivalitatea acerbă dintre Cambridge şi Oxford, aşa că eram foarte curioasă să văd cum arată celălalt oraş universitar de top din Marea Britanie. Este cel puţin spectaculos… Mi-au plăcut mult Christ Church College, una dintre locaţiile de filmare pentru Harry Potter şi St. Mary’s Church, din turnul căreia poţi să vezi cea mai reprezentativă clădire din Oxford: Radcliff Camera. Este greu să compari cele doua oraşe şi să declari un câştigător, dar totuşi cred că pot acorda un punct în plus oraşului Cambridge. Doar aici ai ocazia să faci o plimbare cu barca, trecând chiar pe lângă cele mai importante colegii ale universităţii. Sorry Oxford! 🙂

Stratford-upon-Avon

Stratford-upon-Avon este oraşul în care s-a născut, a copilărit şi a murit marele dramaturg şi poet William Shakespeare. Aerul medieval şi casele construite în stil Elizabethan dau o notă extrem de pitorească oraşului străbătut de râul Avon. Locul preferat? Magazinul cu decoraţiuni de Crăciun, din centrul oraşului, deschis tot timpul anului, nu doar în perioada sărbătorilor. Este de vis! 🙂

Bibury

Unii spun că Bibury ar fi cel mai frumos sat din Anglia. Nu o să îndrăznesc să îi contrazic. Bibury este într-adevar un loc special. 🙂 Simplitatea acestei localităţi atrage o mulţime de turişti în fiecare an. “Vedeta” satului este şirul de case Arlington Row, case realizate din piatră, care în prezent reprezintă locuinţele localnicilor. Tot aici există şi o păstrăvărie destul de renumită, aşa că poate fi o destinaţie perfectă şi pentru gurmanzi.