Călătoriile anului 2015

Sfârșitul unui an îţi dă ocazia să faci o scurtă retrospectivă a ultimelor luni, să te gândești la cele mai importante evenimente care au avut loc în viaţa ta și să îţi setezi obiectivele pentru anul care urmează. Pentru mine, anul 2015 a fost unul al schimbărilor din multe puncte de vedere, dar acum, trăgând linie, nu cred că mi-aș fi dorit să fie altfel 🙂 .

1x1.trans - Călătoriile anului 2015

Am citit undeva că primul pas pe care poţi să îl faci pentru îndeplinirea un vis este să îl notezi undeva. Puterea cuvântului scris este mai puternică decât credeam și sunt convinsă acum că funcţionează destul de bine. Destinaţiile mele de călătorie reprezintă exemplul perfect.

Povesteam la începutul anului care sunt planurile mele de călătorie pentru anul 2015, iar acum când recitesc articolul, mă bucur că am reușit să vizitez o mare parte din locurile în care doar visam să ajung.

O călătorie neprevăzută

Sfârșitul lunii ianuarie a fost sub semnul neprevăzutului, așa că o destinaţie surpriză a fost Rochester (Anglia), care a reprezentat mult timp zona preferată a celebrului scriitor Charles Dickens. Dacă stai mai multe zile prin Londra, Rochester este locul ideal pentru câteva ore departe de agitaţia capitalei. Aici vei găsi Catedrala Rochester, a doua cea mai veche din Anglia și Castelul Rochester, unul din cele mai bine conservate castele din Anglia. În apropiere de Rochester se află orăşelul Chatham, care se mândreşte şi el cu nişte obiective extraordinare: Dickens World, un muzeu dedicat lumii fascinante a lui Charles Dickens şi Muzeul Naval, unul din cele mai importante şi complexe din lume.

1 mai 2015

Planurile pentru tradiţionalul 1 mai au fost influenţate de vreme: planul era să mergem la Cabana Mălăiești, dar iarna a ţinut acolo mai mult decât mi-aș fi dorit. Așa că ne-am reorientat: am ajuns la Cârţa, unde se află singura ruină cisterciană din România. Ruinele mănăstirii sunt spectaculoase, iar pentru mine reprezintă unul din cele mai dragi locuri din România. După o zi însorită petrecută în micuţa localitate aflată la capătul de nord al Transfăgărăşanului, ne-am îndreptat către Cabana Negoiu. Nu am întâlnit nămeţii despre care auzisem că erau la Mălăiești, dar ne-a plouat mai tot timpul. Noroc că traseul a fost unul ușor, numai pe un drum forestier, iar cabana ne-a întâmpinat cu multă caldură și mâncare delicioasă :-).

Sezonul de vară

Poate una din cele mai frumoase călătorii din anul 2015 a fost cea din Munţii Ciucaș, când am prins rhododendronul în perioada „de vârf” a înfloririi sale. Imaginează-ţi cum arătau pajiștile montane îmbrăcate în totalitate în roz. Un tablou minunat!

1x1.trans - Călătoriile anului 2015La începutul lunii iulie am fost într-un mic circuit prin ţară, un adevărat tur de forţă: Bâlea – Cârţa (da, din nou! 🙂 ) – Alba Iulia – Cetatea Câlnic – Păltiniș – Cetatea Slimnic – Sibiu. Au fost niște zile de vis și mă bucur tare mult că am reușit să vizitez în sfârșit cetăţile de la Câlnic și Slimnic. Aceste două cetăţi din Transilvania sunt mai puţin cunoscute, dar sunt atât de pitorești!

1x1.trans - Călătoriile anului 2015

Tot în luna iulie am ajuns și pe Vârful Vânătoarea lui Buteanu, probabil singurul vârf de peste 2500 m din cele 14 care se găsesc în România la care se poate ajunge în mai puțin de două ore. Traseul este perfect dacă îţi dorești o tură scurtă de o zi, aproape deloc dificilă, ci doar atât cât să facă lucrurile un pic palpitante.

Magia Retezatului

Mijlocul lunii august a adus călătoria mult visată în Retezat. Acest tărâm de poveste al Carpaţilor mi-a oferit cea mai ploioasă experienţă pe care am trăit-o până acum la munte, din acest motiv nu am putut să ajung pe cel mai înalt vârf din acest masiv, Peleaga, 2509 m, dar am reușit să văd cum se oglindesc vârfurile Retezatului în apa celui mai întins lac glaciar din România, Lacul Bucura. După o noapte friguroasă la cort în Poiana Pelegii și o zi mohorâtă petrecută pe potecile Retezatul, ne-am întors în civilizaţie 😛 . Dacă tot eram în zona aceea, m-am gândit să revedem trei locuri tare dragi mie: Densuș, cea mai veche biserică de piatră din România, Peștera Bolii, probabil singură străbătută pe toată lungimea sa de o apă curgătoare și Cheile Băniţei, un loc total necunoscut, dar extrem de spectaculos, aflat foarte aproape de Petroșani.

Un vis îndeplinit în 2015

Poate una din cele mai mari realizări ale anului a fost drumeţia în Făgăraș, când am reușit, așa cum îmi propusesem la începutul anului, să ajung pe acoperișul României. Vârful Moldoveanu te cucerește prin măreţia sa, prin toate sentimentele pe care le traiești aici și prin amintirile nepreţuite cu care vei rămane după ce vei vedea cum arată lumea de pe cel mai înalt vârf din ţara noastră.

La doar o zi după întoarcerea din Făgăraș, am plecat către Grecia, Corfu. Recunosc, marea nu reușește să trezească în mine emoţiile pe care le simt “la înălţime”, dar au fost câteva zile relaxante, plus că am avut ocazia să vizitez niște ruine tare faine în capitala insulei 🙂 .

1x1.trans - Călătoriile anului 2015

Ultima drumeţie de anul acesta a avut loc la începutul lunii octombrie, când într-o zi cu o vreme perfectă am ajuns până la Zăplaz, poate cel important fenomen carstic din Piatra Craiului.

1x1.trans - Călătoriile anului 2015După un 2015 atât de bogat în materie de călătorii, lista pentru anul următor va trebui să fie cel puţin la fel de interesantă. Voi lucra la aceasta în următoarele săptămâni :-). Anul care se încheie a reprezentat pentru mine și începutul acestui proiect de suflet. Sper ca 2016 să fie pentru “Călătoriile Ioanei” un an plin de inspiraţie, cu și mai multe idei pentru călători pasionaţi, așa ca tine! 🙂

Îţi doresc un an nou minunat, cu multe dorinţe îndeplinite și bucurii la fiecare pas!