City break în nord-vestul Angliei

Când m-am hotărât să vizitez regiunea de nord-vest a Angliei, nu mă gândeam că voi avea prea multe locuri interesante de văzut pe durata acestui city break. Însă cu cât mă apropiam de data plecării şi lucram la program, începeam să regret că aveam să stau doar 3 zile acolo. Este o zonă atât de bogată în obiective turistice, parcă tot farmecul britanic a fost concentrat în aceste 3 incredibile oraşe pe care le-am vizitat: Liverpool, Chester şi Manchester. Să le luam pe rând :).

Detalii logistice city break

De data aceasta am zburat în UK cu Blue Air şi a fost foarte ok. Iar variantele de zbor mi s-au potrivit mânuşă: am aterizat pe aeroportul John Lennon din Liverpool într-o zi de vineri, pe la ora 8.40 dimineaţa, iar zborul de întoarcere a fost luni la ora 9.25 a.m.. Preţul biletelor de avion a fost de până în 200 de euro. În privinţa cazării nu ştiu dacă am nimerit cea mai bună opţiune, dar la momentul la care am facut rezervarea pe www.booking.com, Hotelul Best Western Hallmark Liverpool Feathers părea să aibă cel mai bun raport calitate preţ (în jur de 100 lire/noapte). Pentru o masă nu foarte pretenţioasă plăteam de obicei în jur de 15 lire/persoană. Trenurile către Chester şi Manchester le-am luat de la staţia Liverpool Lime Street.

Liverpool

În prima zi din city break am ales să vizitez chiar oraşul în care eram cazată pe perioada mini-vacanţei. Liverpool m-a întâmpinat cu soare, dar cu un vânt destul rece. Totuşi, acest lucru nu m-a împiedicat să vizitez cele mai importante obiective din Liverpool. Am început cu Catedrala Metropolitană şi Catedrala Anglicană. Cele două sunt diferite din toate punctele de vedere. Mie mi-a plăcut mai mult cea din urmă, care te impresionează prin dimensiunile sale, fiind a doua cea mai lungă catedrală din lume. În drum spre docuri, m-am oprit un pic la intrarea în China Town şi la Biserica St. Luke, în curtea căreia nu am putut să intru din păcate.

1x1.trans - City break în nord-vestul Angliei

A urmat o plimbare lungă în Albert Docks. Este poate cel mai aglomerat loc din Liverpool şi nu e de mirare faptul că face parte din patrimoniul UNESCO. În secolul al XIX-lea Liverpool a reprezentat al doilea port al Imperiului Britanic. Vei vedea aici o mulţime de ambarcaţiuni, vei putea mânca o porţie autentică de fish & chips, vei putea vizita: Muzeul Maritim Merseyside, Muzeul Sclaviei şi Muzeul The Beatles Story. În fiecare seară mi-am lăsat un pic de timp şi pentru plimbări pe faleză. Apusul pe care l-am văzut în a doua zi a fost unul dintre cele mai frumoase pe care am avut ocazia să le văd vreodată.

Nu departe de această zonă există şi Muzeul Liverpool şi impresionanta clădire Royal Liver Building. Nu am folosit deloc transportul în comun, pentru că distanţele între obiectivele turistice nu erau prea mari şi doar la pas puteam cunoaşte oraşul cât mai bine 🙂 .

Chester

Acest oraş micuţ din comitatul Cheshire a reprezentat pentru mine o mare surpriză. Este un loc încărcat de istorie şi plin de farmec. Am început călătoria în Chester vizitând parcul Grosvenor, unde am întâlnit cele mai multe şi mai prietenoase veveriţe. Cred că în acest city break am bătut recordul lăcaşurilor de cult văzute într-un timp atât de scurt. Cireaşa de pe tort a fost pentru mine partea cu ruine a St. John the Baptist’s Church. Preotul de aici era total atipic: a fost cea mai caldă, veselă şi comunicativă persoană pe care am cunoscut-o în acest week-end în neprietenoasa Anglie!

1x1.trans - City break în nord-vestul Angliei

Foarte aproape de această biserică se află amfiteatrul roman (sec. I), care este cel mai mare din Marea Britanie. Chester reprezintă oraşul britanic cu cele mai bine conservate ziduri medievale (3 km lungime). Romanii nu au lăsat drept moştenire oraşului doar amfiteatrul, ci şi o grădină, chiar pe marginea râului Dee. Un lucru tare interesant pe care l-am aflat a fost acela că fosta fortăreaţă romană purta numele de Deva. Sună cunoscut, nu?

Centrul oraşului Chester te va lăsa mut de uimire. Casele construite în stil Tudor  par desprinse dintr-un basm. Acele case – Rows, sunt de fapt faimoase galerii medievale de magazine. Chiar în centrul oraşului se află celebrul Eastgate Clock, ceasul de pe Poarta de Est a zidurilor cetăţii. Acesta a fost realizat cu ocazia aniversării jubileului de diamant al reginei Victoria, în 1899. Se spune că ar fi al doilea cel mai fotografiat ceas din Anglia, după Big Ben.

Ultimul obiectiv pe care l-am vizitat în Chester a fost catedrala oraşului. Istoria bisericii anglicane a început în anul 1092, iar de-a lungul timpului biserica a suferit numeroase modificări şi restaurări. Clădirea este splendidă şi are niste ornamente uimitoare, iar naosul te va impresiona cu siguranţă. Cu ce regrete am plecat din Chester? Nu am reuşit să vizitez şi Gradina Zoologică 🙁 . Se spune că ar fi cea mai mare grădină zoologică din Anglia, din afara Londrei. Dar nu-i nimic, am un motiv să mă întorc aici!

Manchester

După ce mă lăsasem cucerită iremediabil de Chester în ziua precedentă, recunosc că nu aveam cine ştie ce aşteptări de la vizita în Manchester. M-am cam grăbit! Manchester are un vibe aparte. Ştii senzaţia aceea pe care o ai când vizitezi un loc şi te simţi ca acasă? Ei bine, acea senzaţie ţi-o dă Manchester. Mi-a plăcut mult agitaţia de pe străzi, îmi aducea aminte de Bucureşti :). Dacă ajungi în Manchester poti vizita renumitul stadion al echipei Manchester United, Catedrala medievală din centrul oraşului, primăria oraşului cu turnul său de 85 m înălţime, Galeria de Artă, Muzeul Imperial Militar de Nord şi clădirea mea preferată Biblioteca John Rylands, care m-a făcut să cred pentru câteva momente că sunt într-un film cu Harry Potter :-). M-am plimbat mult în acea zi, iar Manchester m-a făcut să îmi doresc să revin aici la un moment dat.

1x1.trans - City break în nord-vestul Angliei1x1.trans - City break în nord-vestul Angliei